Cyfrowe mumie do odwijania

1 lipca 2013, 10:20

Muzeum Archeologii Śródziemnomorskiej i Bliskiego Wschodu (Medelhavsmuseet) w Sztokholmie zdigitalizuje kolekcję 6 mumii. Dzięki interaktywnej wizualizacji zwiedzający będą mogli zbadać trójwymiarowe modele i stwierdzić, co właściwie znajduje się w sarkofagu. Otwarcie stałej ekspozycji ma nastąpić w lutym przyszłego roku.



Wpływ głosu na postrzeganie systemów IVR

24 września 2012, 12:33

W jaki sposób osobowość i płeć głosu w urządzeniach z systemem IVR (ang. interactive voice response), interaktywnym menu głosowym do automatyzowania obsługi np. połączeń przychodzących, wpływa na postrzeganie technologii? Takie właśnie pytanie postawili sobie Rochelle Edwards i Philip Kortum, prelegenci na 56. dorocznej konferencji Human Factors and Ergonomics Society (HFES).


Graczy zapraszamy na reklamę

28 maja 2012, 09:15

Reklamy w grach nie są niczym nowym. Już przed ponad 20 laty można było w nich zobaczyć znaki firmowe czy banery stanowiące część grafiki gry. Teraz jednak reklamy w grach mogą przypominać to, co znamy z telewizji.


Zapalenie układowe nasila objawy depresji

3 kwietnia 2012, 10:50

Zapalenie układowe nasila objawy depresji oraz zmiany metaboliczne w częściach mózgu odpowiedzialnych za nastrój i motywację (The Journal of Nuclear Medicine).


Samochód z głośnikami zamiast silnika

22 września 2010, 22:38

Samochody elektryczne, poza ekologicznością, mają jedną podstawową zaletę: nie hałasują. Niestety, ta zaleta jest zarazem wadą, ponieważ pędzący bezszmerowo samochód nie ostrzega hałasem o swojej obecności i może być niebezpieczny. Czy jest na to jakieś rozwiązanie? Tak, trzeba odgłos jadącego pojazdu wygenerować sztucznie.


Ciasteczkowy spór

25 listopada 2009, 12:54

Przyjęty wczoraj Telecoms Package już budzi spory interpretacyjne. Tym razem chodzi o umieszczanie "ciasteczek" w komputerze internauty.


Superkomputer Maxwell© FHPCA

Microsoft kupuje Interactive Supercomputing

22 września 2009, 10:51

Microsoft kupił wydziały technologiczne firmy Interactive Supercomputing (ISC), która specjalizuje się w technologiach przetwarzania równoległego dla desktopów, a jej rozwiązania umożliwiają łatwiejszy dostęp do wysoko wydajnego przetwarzania danych.


Kryzys w Sieci

5 czerwca 2009, 17:18

Kryzys dotyka również Internetu. Jak podaje Interactive Advertising Bureau, po raz pierwszy od siedmiu lat internetowa branża reklamowa zanotowała spadek przychodów rok do roku. W pierwszym kwartale 2009 przychody zmniejszyły się o 5 procent, w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego i wyniosły 5,5 miliarda dolarów.


Pozew o Duke Nukem Forever

18 maja 2009, 09:44

Firma Take-Two Interactive pozwała do sądu firmę 3D Realms, która niedawno ogłosiła bankructwo. Powodem sporu jest gra Duke Nukem Forever, którą Apogee Software miało wyprodukować dla Take-Two Interactive.


Brytyjski bat na piratów

19 sierpnia 2008, 10:50

Z Wielkiej Brytanii nadchodzą niepomyślne wieści dla piratów. Właśnie zakończył się tam pierwszy proces przeciwko osobie udostępniającej w Sieci grę, w wyniku którego pozwana musi zapłacić za swój czyn.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy